Blogger Röportajları – 1 (Bebek Büyütüyorum)

KidoMani ekibi olarak blog paylaşımlarına çok önem veriyoruz. Kendi blog sayfamızda değineceğimiz konuları titizlikle belirleyip farklı uzman görüşleri almaya çalışırken bir yandan da ilgimizi çeken, bizi bilgilendiren ve keyifli bir okuma deneyimi sunan blog sayfalarını da takip etmeye gayret gösteriyoruz. Bu bağlamda beğeniyle takip ettiğimiz blog sayfalarının sahipleriyle gerçekleştireceğimiz bir röportaj dizisi başlatıyoruz.

Paylaştıkları her yeni yazıyla en değerli varlıklarımız olan çocuklarımızı yetiştirirken yaşadığımız keyifli, sıkıntılı, neşeli an ve anıların paylaştıkça daha da değer kazandığını; kimimiz için sıradan olan bir bilginin bir başkası için ufuk açıcı olabileceğini hatırlatan blog sahiplerine bir kez daha teşekkür ediyor ve sizlere keyifli okumalar diliyoruz.

İşte ilk röportajımız…

 1. Öncelikle sizi kısaca tanıyabilir miyiz?

Adım Gamze Erkal. Bebek Büyütüyorum adlı bloğun sahibiyim. Bandırma’da yaşıyorum. Şuanda dijital pazarlama ve sosyal medya işinde çalışmaktayım. 8,5 yıllık evliyim ve biri 2,5 diğeri 6 olmak üzere 2 çocuk sahibiyim.

 2. Blog yazmaya nasıl ve ne zaman başladınız?

Blog yazmaya eşimin ve abisinin tavsiyeleri ve motivasyonu sayesinde 2006 yılının Aralık ayında başladım. Yazmaya başladığımda Elif’e hamileydim ve artık doğuma az bir zaman kalmıştı. O zaman ailemden ve sevdiklerimden çok uzakta yaşıyordum. Bloğu kurarkenki amacım tüm sevenlerimin Elif’in gelişimini blog üzerinden takip etmesini sağlamaktı. Sonra başka başka ziyaretçilerim olmaya başladı ve onlardan yorumlar almaya başladım. Bu da beni çok motive etti ve daha sık yazmaya başladım.

 3. Blog sayfanızı ne sıklıkla güncelliyorsunuz? Katkıda bulunan başka yazarlar var mı?

Kişisel bir blog olduğu için sadece ben yazıyorum. Güncelleme sıklığım biraz işlerden güçlerden ve çocuklardan vakit bulmama bağlı olarak değişiyor. Bazen haftada iki üç yazı yazarken bazen birkaç hafta yazamadığım da oluyor.

 4. Bloggerlar aslında sanal dünyada önemli bir görev üstlenmiş durumdalar. Sıradan olmayan ve kendi deneyimleriyle şekillenen bir içerik üretiyorlar. Hatta bazı bloglar çeşitli konularda öneriler yahut deneyimlerin paylaşıldığı bir platform işlevi de görüyor. Siz kendi sayfanızda yayımlayacağınız yazı konularını nasıl belirliyorsunuz?

Yazılarım ilk başlarda daha çok bebeğimin gelişimi ile ilgiliydi. Bu hafta ne yaptı, ne dedi, ne yedi gibi. Sonrasında deneyim kazandıkça deneyimlerimi paylaşmaya başladım. Tavsiyelerde bulunuyorum zaman zaman. Şimdi çocuklarım büyüdüğü için daha çok paylaşmaya değer bulduğum iyi ve kötü deneyimlerimizi anlatıyorum.

5. Siz hangi blogları takip ediyorsunuz?

İşim gereği birçok farklı konuda bloğu takip ediyorum. Kişisel olarak beğendiğim çocuklarımızın da yaşlarının tuttuğu bazı bloglar var. Onlara özel olarak vakit ayırıyorum. Blogcu anne, pratik anne, aylin anne, bunlardan sadece bazıları. Aslında o kadar çok blog var ki okumaya değer…

 6. Blog yazmaya başlayacak anne/babalara tavsiyeleriniz nelerdir? Nereden başlamalılar? Nelere dikkat etmeliler?

Önce iyi bir tema seçilmeli. Tema seçimi ziyaretçilerin gezinmesi ve beğenmesi açısından çok önemli. Görsel koyulan blogların daha ilgi çektiğini düşünüyorum. O nedenle her yazıya çok fazla değil ama birkaç tane görsel koyulmalı. Sık sık yazmalılar ve yazıları muhakkak ki özgün olmalı. Yaratıcı fikirler ve sosyal bilinçlendirme konuları çok ilgi çekiyor. Bir de bloglarının facebook sayfalarını açıp takipçi sayılarını arttırabilirler. Bloglarına muhakkak sosyal paylaşım butonları koysunlar.

7. Blog sayfanız dışında başka mecraları da (Twitter, Facebook vb.) kullanıyor musunuz?

Evet sosyal medyayı etkin olarak kullanan biriyim ama daha çok kişisel olarak kullanıyorum. Bebek Büyütüyorum’un facebook hesabını açmadım.

8. Online alışveriş hakkında düşünceleriniz nedir? Çocuğunuz/çocuklarınız için online alışveriş yapıyor musunuz?

Online alışverişin özellikle son dönemde ortaya çıkan birçok özel alışveriş kulüpleri sayesinde çok hızlı bir şekilde arttığını düşünüyorum. Her ürüne her yerden ulaşabilme imkanı çok güzel bence. Ben Bandırma’da yaşayan biri olarak ilçemizde birçok markaya ya da özellikli bazı ürünlere ulaşma imkanım yok. O nedenle online alışverişi çok uzun zamandır tercih ediyorum. Zaten online alışveriş ihtiyacım Diyarbakır’da yaşarken o zaman daha bebek olan kızımın birçok ihtiyacını karşılamak üzere başladım. Şuanda daha çok onlara kıyafet alıyorum. Bazen burada bulamadığım oyuncakları da aldığım oluyor.

 9. Bir bebek sözlüğü derlemek istiyoruz. Çocuk/çocuklarınızın herhangi bir nesne için kullandıkları kendilerine özgü kelimeler var mıdır? Örneğin benim kızım domatese uzun süre monino dedi.

Benim oğlum da uzun süre gemi gibi denizde giden her şeye “doydoy” derdi. Arabaya “fuççu” diyor hala. Kaplumbağa da “kapakob”… Suya ise “çiççi” dedi uzun süre. Aklıma şimdilik bunlar geldi.

10. Son olarak KidoMani takipçileriyle çocuk yetiştirmeye dair eğlenceli bir anınızı paylaşabilir misiniz?

İki çocuklu bir anne olarak aslında onlarla geçen her anım zor olduğu kadar eğlenceli de. Onların paylaşımlarını görmek, beraber oyun oynamalarını izlemek, zaman zaman kavgalarını izlemek bile çok eğlenceli. Emre daha küçükken zaman zaman aklım öyle karışırdı ki…Birgün dışarı çıkacağız, Emre daha yeni ayaklanmış kapının önünde telaşe içindeyim. Yalnızım. Bir yandan Elif’i bir yandan da Emre’yi giydirmem gerekiyor. Emre’nin fermuarını çektikten sonra bir de baktım ki ona Elif’in pembe paltosunu giydirmişim. O da, Elif de bana garip garip bakıyor. Buna benzer karışıklıkları o dönem ara ara yaşardım ve kendime gülerdim.

Gamze Hanım’a bir kez daha çok teşekkür ediyor, kızı ve oğluyla bir resmini aşağıda paylaşıyoruz:

Bir Yanıt Bırakın

